پدران مردان و زنان شماره یک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پدران مردان و زنان شماره یک
نوشته شده در پنج شنبه 1 تير 1391
بازدید : 394
نویسنده : محمد امین رخ




 



آنخل کاسترو پدر فیدل و رائول کاسترو. پدر رهبران انقلاب کمونیستی کوبا چیزی شبیه مدل‌های سرمایه‌داری بود. "آنخل کاسترو" 1875 در اسپانیا به دنیا آمد و برای نخستین بار در سال 1898 به عنوان یک سرباز اسپانیایی در جریان جنگ "اسپانیا ـ آمریکا" به کوبا رفت. او در سال 1905 به کوبا مهاجرت کرد و در سال 1911 ازدواج کرد که حاصلش پنج فرزند (نه فیدل و رائول) بود. فیدل و رائول حاصل رابطه و ازدواج دیگر آنخل با آشپزش بود.




 



لوئیز کالدرون وگا، پدر فیلیپه کالدورن،رئیس‌جمهوری مکزیک در یک منازعه سیاسی و انتخاباتی به دنیا آمد. زمانی که مادر و پدرش در جریان رقابت‌های انتخاباتی با یکدیگر مبارزه می‌کردند. فیلیپه جوان اغلب در گردهمایی‌های سیاسی پدر شرکت کرده و در حمایت از سیاست‌های او شعار می‌داد. کالدورن وگا که گفته می‌شود رمان‌نویس و مورخ نیز بوده است در دهه 1940 یکی از بنیانگذاران حزب مخالف "دموکرات مسیحی" بود که حزب حاکم مکزیک (PRI) را به چالش کشیده بود. او در سال 1981 حزب را به دلیل این‌که اعتقاد داشت بیش از اندازه به سمت راست منحرف شده را ترک کرد.




 



پدرو روسف، پدر دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل در سال 1900 در بلغارستان به دنیا آمد. او در سال 1929 بلغارستان و همسر خود را که باردار بود، ترک کرد. خانواده بلغاری او تا 18 سال بعد چیزی از او نشنیدند. پترو پیش از عزیمت به آرژانتین و برزیل، 15 سال در فرانسه زندگی کرد. او در برزیل با دیلما ژان سیلوا ازدواج کرد. "لیوبن"، برادر دیلما در بلغارستان که به دلیل فعالیت‌های سیاسی توسط حزب حاکم تحت فشار بود بارها از پدرش خواست تا راهی برای خروج او از بلغارستان بیابد. روسف جوان اما در سال 2007 با متوقف کردن درمان بیماری قلبی خود به زندگی‌اش پایان داد.




 

 

جورج اولاند، پدر فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، از هواداران راست افراطی بوده و دو بار در انتخابات شهرداری کاندیدا شد و شکست خورد. دکتر جورج اولاند رییس کلینیک «گوش، حلق و بینی» بود.




 



بنزیون نتانیاهو پدر نخس وزیر رژیم صهیونیستی بود. وی را عموما یک روزنامه‌نگار، ویراستار دائرة المعارف، مورخ و یکی از مهم‌ترین لابی‌گرهای صهیونیستی در اسرائیل می‌دانند. بسیاری معتقدند که وی حامی اصلی پسرش در اسرائیل بود و قدرت اصلی سیاسی بنیامین به واسطه حمایت قاطع پدرش از او بوده است. بسیاری نیز او را قدرتمندترین چهره سیاسی پشت پرده اسرائیل می‌دانستند که از قدرت چانه‌زنی بالایی در لابی‌های صهیونیستی برخوردار بود.




 



شی جین‌پین در حال حاضر معاون رئیس جمهوری چین و محتمل ترین گزینه برای ریاست جمهوری این کشور است. شی از پدر خود کمتر سخن می گوید اما وی یکی از نخستین اعضای حزب کمونیست چین بود که البته قربانی این عضویت هم شد. وی در سال 1962 از انتشار کتابی که مرام و مسلک مائو را به باد انتقاد گرفته بود، حمایت و به 16 سال حبس در اردوگاه های کار محکوم شد.




 



هورست کاسنر پدر صدراعظم آلمان کشیش مدرسه دینی بزرگسالان بود. زمانی که آنگلا تنها سه ماه داشت پدر وی از نیمه غربی المان به سمت شرق آمد. وی با الحاق دو آلمان مخالف بود. درست خلاف نظر خانم صدراعظم. مرکل سیاست های چپ گرایانه پدر را به ارث نبرد



:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , پدران مردان و زنان شماره یک , ,
:: برچسب‌ها: پدران تاریخ , پدران مردان وزنان شماره یک , تاریخ به روایت نسل , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: